סביב הרפואה

הבית שלכם למידע בתחום הרפואה

מתוק על הלב: האם שוקולד יכול לסייע לבריאות שלנו?

מי מאיתנו לא אוהב שוקולד? פולי הקקאו הפכו לחלק בלתי נפרד מהתפריט של כל אחד ואחת מאיתנו, כאשר האהבה לשוקולד חוצה גילאים, מגזרים, עמים ומדינות. למעשה, בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה עולם המחקר בוחן את ההשפעות של שוקולד לא רק מבחינת הטעמים אלא גם מבחינת השפעות בריאותיות, בייחוד בכל הקשור לשימוש בקקאו לטובת סיוע להתמודדות עם בעיות בריאותיות כמו למשל יתר לחץ דם. מחקרים שנערכו בתחום מצאו כי שוקולד אומנם לא יכול לפתור בעיה רפואית, אבל בהחלט יכול לעודד תהליכים רבים שמשפיעים באופן ישיר על הבריאות. האם מדובר בבשורה לקהל חובבי השוקולד? בהחלט כן, כפי שנסביר כעת.

השפעה של שוקולד על הבריאות – כל מה שרציתם לדעת

שוקולד בתצורה הטבעית שלו מיוצר על ידי פולי קקאו. השימוש בפולים הללו התחיל עוד לפני כ-2,500 שנה בתרבות האינדיאנית אשר הצליחה למצות את פולי הקקאו ולהפוך אותם לגבישים, מתוך אמונה כי אכילה מוגברת של הקקאו תספק כוח פיזי ואפילו חוכמה. מחקרים שנערכו בתחום של מחקר פולי קקאו מצאו כי אכן יש אישוש לטענה הזו, וזאת בעקבות ריכוז גבוה של חומצות שומן כמו גם מינרלים אשר תורמים באופן ישיר לבריאות הלב. מטבעות שוקולד מריר מהוות דרך מצוינת גם להוביל  להגברת האפקט הבריאותי, וזאת בשל ריכוז גבוה מאוד של פולי קקאו אשר להם שלל רחב של יתרונות בריאותיים.

 

 

מהם היתרונות של שוקולד?

בפולי קקאו ישנם ריכוז גבוה מאוד של נוגדי חמצון הנקראים פלבונואידים. מדובר בנוגדי חמצון שנמצאו כבעלי תכונות אנטי בקטריאליות חזקות מאוד, ובהתאם לכך פועלים לטובת הגנה על תהליכים סרטניים לצד הגנה מפני מחלות כמו למשל טרשת עורקים. עובדה נוספת ומפתיעה במיוחד בכל הקשור לפולי הקקאו נובעת ממינרלים כמו גם ויטמינים המצויים בתוך הפולים, כאשר שוקולד המבוסס על בסיס של חלב מכיל גם ריכוז גבוה של סידן. קינוחים שכל אחד יכול להכין בבית המשלבים בין שוקולד לבין תמרים מהווים פתרון אידיאלי בעבור הגברת העוררות ומתן בוסט של אנרגיה, וזאת בעקבות חומצות השומן המצויות בפולי הקקאו ובכך משפיעות באופן ישיר גם על הפעילות המוחית.

צריכת שוקולד באופן מבוקר

היתרונות הבריאותיים אשר מיוחסים לשוקולד אינם רלוונטים לכל הסוגים אלא רק לשוקולד עם ריכוז גבוה במיוחד של פולי קקאו. רופאים כמו גם מומחים לתחום התזונה ממליצים על מינון נמוך יחסית של שוקולד מריר שגם יכול לספק את האנרגיה אבל גם לעודד תהליכים מוחיים וגופניים שיובילו ליצירה של אורח חיים בריא ומאוזן, וזאת מבלי לוותר על מה שנקרא בעיני רבים כזהב החום. מאחר וכיום ניתן לבצע הזמנה של מטבעות שוקולד איכותיים, היכולת שלכם לשלוט על הכמויות היא קריטית לטובת  ניצול מקסימלי של היתרונות הבריאותיים המיוחסים לשוקולד.

צריכה מבוקרת של שוקולד יכולה לסייע לכם לטובת אספקה של אנרגיה, שיפור מצב הרוח ואפילו תרומה לבריאות כלי הדם, כל זאת בזכות ניפוץ של מיתוסים שהיו כרוכים בנושא של שוקולד, בייחוד לאור חשש מפני התמכרות. מחקרים שבדקו את הנושא מצאו כי אין התמכרות ממשית לשוקולד אלא ההתמכרות היא לשומן והסוכר, ועל כן עדיף לבחור בשוקולד מריר שנחשב לאיכותי יותר.

לסיכום

רכישה של שוקולד היא לא רק פינוק בעבור עצמכם אלא גם בעלת השפעה על הבריאות שלכם ושל בני המשפחה. שימו לב כי אתם רוכשים פולים איכותיים ועם ריכוז גבוה מאוד של קקאו, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר לניצול מקסימלי של השוקולד גם לצרכי פנאי אבל גם לטובת יצירה של איכות חיים משופרת.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות