מערכת לניהול מרכזים רפואיים: המדריך המלא לבחירת המערכת המתאימה

אתגר הניהול במרכזים רפואיים, הוא כמובן לא מן הקלים. כיצד תבחרו את מערכת הניהול הממוחשבת, אשר תתאים בצורה האופטימאלית עבורכם? ומה מציעה בהקשר זה מערכת תפנית?

תזכורת – ERP ככלי העבודה המרכזי

מערכות ניהול משאבים מסוג Enterprise Resource Planning, הן האמצעי העיקרי שבעזרתו מתנהלים ארגונים גדולים רבים. כעת נשאלת השאלה, באיזו מערכת ERP ספציפית לבחור? תפנית של מטריקס, מביאה לעולם ה-ERP בשורה חשובה ושימושית מאוד בהקשר זה. עבור ניהול מרכזים רפואיים, היא מציעה מערכת שמותאמת לצרכים של המגזר הזה מראש. בכך, היא מספקת פתרון בסט אוף בריד, ייעודי וייחודי. ההתאמה מראש, מקלה מאוד וחוסכת משאבים רבים. היא מאפשרת להתחיל לעבוד עם המערכת, בכמה שפחות עיכובים ומנקודת פתיחה יעילה ככל הניתן. מעבר להיבט ההתאמה החשוב הזה, אלה שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון, בבחירת מערכת לניהול מרכזים רפואיים:

תכנון

כשלב מקדים לבחירה יש לתכנן את פרויקט בחירת הפתרון המיטבי לארגון. זאת, לאור הקריטיות של מערכת כזו עבור העסק ולאור מורכבות ההחלטה. יש להחליט מי יהיה מעורב בתכנון ובבחירה, כולל חברי הנהלה ואנשי מפתח שיעבדו בהמשך עם המערכת. יש לבצע הגדרת דרישות וכמובן לקחת בחשבון שיקולים כספיים שונים (TCO, ROI, עלויות תהליך המעבר, ההדרכה וכדומה).

יכולות ייעודיות למרכזים רפואיים

יכולות אשר חשובות ספציפית עבור המגזר שלכם, כגון:

  • מינהל חולים (ATD) – ניהול קבלת מטופלים, כולל תיעוד מיקום החולה, מצבו והמסמכים שקשורים בכך.
  • זימון תורים – ניהול מנגנון קביעת התורים, כולל יכולת משלוח התראה על תור קרוב.
  • ניהול מזון – ניהול הסעדה, כולל רכש, תפריטים וארוחות וכן ניהול התאמת תפריטים לחולים.
  • ניהול חדרי ניתוח – תיעוד מהלך ניתוח, מלאי ו"מתכלים" בהם נעשה שימוש. התממשקות למערכות אחרות, לשם קבלת נתוני מטופלים והפקת הפניות לגורמי חוץ.
  • ניהול בית מרקחת – ניהול של בית מרקחת פנימי במרכז, כולל ניהול מחסן התרופות, ניהול הטיפול בסמים מסוכנים וכן ניהול מכירה לרוכשים מזדמנים ואנשי צוות.

יכולות ניהול כלליות

תפנית כוללת גם מודולי ניהול גנריים, בהם ניהול קשרי לקוחות (CRM), ניהול מכירות ושירות, לוגיסטיקה וניהול פיננסי.

גמישות

גם אם מערכת מותאמת מראש למגזר שלכם, שזהו כמובן יתרון גדול, ישנה עדיין חשיבות ליכולת לבצע התאמות נוספות. הן מבחינת שינויים במערכת והן מבחינת חיבורים והתאמות ביחס למערכות קיימות נוספות בעסק.

תפנית כדוגמה, מאפשרת להפעיל את רכיביה השונים גם עצמאית וגם ביחד. היא גם מאפשרת לבצע ללא צורך בתכנות, התאמות שונות ברמת המודול, התהליך, תפריט ההפעלה, השדות ועוד. ישנן גם אפשרויות מתקדמות, להגדרת אוטומציות שונות.

מערכת לניהול מרכזים רפואיים: המדריך המלא לבחירת המערכת המתאימה

קלות הטמעה

קלות הטמעת המערכת בארגון, הוא שיקול חשוב נוסף. תורם לכך גם היבט ממשק המשתמש והידידותיות שלו.

במערכת תפנית למשל, מוצגים למשתמש המערכת הכלים והמידע שדרושים עבורו, בהתאם להגדרות פרטניות.

מי עומד מאחורי המוצר

כמובן, חשוב ביותר מי הספק העומד מאחורי המוצר. הכוונה לחברה שמפתחת את המערכת ומשווקת אותה הגורם שמסייע  בהטמעה, ספקי הדרכה ותמיכה וכדומה. תפנית מפותחת על ידי חברת הטכנולוגיה מטריקס מעל לשני עשורים, תוך שיפור ושכלול מתמיד. זאת, בגישה של פיתוח מלא במיקום מרכזי, אשר תורם בין השאר לאינטגרציה בין חלקי המערכת.

לסיכום

הסתייעות בנקודות שפירטנו, תסייע לבחור את המערכת המתאימה לכם ביותר. כמו כן, בחירת מערכת ERP אשר מותאמת מראש למגזר המרכזים הרפואיים, תסייע ליעילות מרבית בניהול. זאת, הן בשלבי ההתקנה וההטמעה והן בהמשך בשימוש השוטף במערכת.

 

נגישות