האם שירות טלפוניית IP יכול להתאים למרפאות?

מרפאה בלי טלפון? אין דבר כזה. אבל כמה מכשירי טלפון צריך? ואילו יכולות רצוי שתהיינה להם? מי שחושב עדיין במונחים של מכשירי הטלפון הישנים, כנראה מפספס תועלות רבות שמחכות לו בעולם טלפוניית ה-IP. אז האם שירות טלפוניית IP יכול להתאים למרפאות?

מה זו טלפוניית IP?

טלפוניית IP היא טכנולוגיה אשר מבוססת על VoIP (Voice over IP). מדובר על העברת קול על בסיס Internet Protocol הנפוץ והוותיק. גישה זו מאפשרת להתחבר היטב למערכות ממוחשבות שונות, מאחר שהיא בעצמה "ממוחשבת". תודות לכך, היא גם משתלבת בקלות בתקשורת רחבה יותר מאשר קול בלבד. בין אם צריך להעביר תמונות, ווידאו, מסרים מידיים או כל דבר אחר, טלפוניית IP היא חלק טבעי ממערך המחשוב בעסק. יש לכך תועלות רבות, שאת חלקן נפרט כאן בהמשך. בכדי למצות אותן, כדאי לבחור בשירות מטעם חברה שמתמחה בזה, אשר גם תוכל ללוות אתכם בהטמעת המערכת ובתמיכה השוטפת בה. בעזרת מערכת כזו, ניתן לבצע איסוף וניתוח מידע חשוב ורב. כמו כן, ניתן בקלות לבצע פעולות שונות על המידע הזה, כמו הקלטת שיחות וגיבוי המידע או זיהוי דיבור וזיהוי קולי. ניתן אף לחבר מערכת טלפוניית IP בקלות, להתקני מחשוב שונים דוגמת סמארטפונים.

למי? מתי? ולמה?

האם שירות טלפונית IP יכול להתאים למרפאות? למי בדיוק ומתי? ולמה? זו היא שאלה חשובה, שהתשובה עליה מורכבת. אלה שלושה טיעונים מרכזיים בעד ונגד, אשר ממחישים את הפוטנציאל:

שאלה של תקציב

אם התקציב שעומד לרשותכם לנושא זה קטן, האם שירות טלפונית IP רלוונטי בכלל? מחד, הזול ביותר הוא להישאר עם הטלפונים שכבר יש לכם בעסק. סביר להניח שבמילא לא תוותרו עליהם. מאידך, גם לעסקים קטנים קל מבחינה כספית להתחיל להשתמש בטלפוניית IP, כאשר צורכים זאת כשרות ענן. זו למעשה אחת מתועלות שירותי הענן המובהקות – הוזלת העלויות. במקום הוצאות על רכישת תוכנה וחומרה, אתם יכולים בצורה כזו להסתפק בתשלום חודשי נוח.

האם שירות טלפוניית IP יכול להתאים למרפאות?

שאלה של כדאיות

האם זה ישתלם? החזר ההשקעה (ROI) על שימוש בטלפונית IP, תלוי בגורמים רבים. אם מדובר על שירות ענן, ההשקעה נמוכה יחסית. זאת, בשונה מהשקעה ראשונית גדולה על חומרה ותוכנה להתקנה בתוך העסק. זה כבר תורם לכדאיות. החזר ההשקעה תלוי במידה שבה תמנפו את המערכת לתועלתכם. לא מסובך מדי לעשות זאת, מאחר מדובר על יכולות מוכרות היטב. למעשה, הפופולאריות הרבה של שירותים אלה, נובעת בין השאר מכך שהם מציעים תועלות מוכחות. תועלות עסקיות שונות אלה, מתבטאות גם בהיבט כספי, כגון הגדלת מכירות ורווח. יש למערכת גם היבטים, אשר מספקים תועלת כספית ישירה יותר, דוגמת היכולת לבצע שיחות פנימיות בעסק בחינם.

צורך ביכולות

את השאלה האם השירות מתאים עבורכם, ניתן לחלק לכמה שאלות משנה. האם יכולת הקלטת שיחות חשובה לכם? מרפאות עוסקות בנושאים רגישים ולכן, התשובה כפי הנראה חיובית. האם חשוב לכם שימוש ב-IVR – Interactive Voice Response? מדובר על נתב שיחות, אשר עשוי להקל עליכם וגם על הלקוחות, לקדם תדמית איכותית ועוד. ככל שתעברו על היכולות המוצעות במערכות אלה, תוכלו להעריך באיזו מידה הן שימושיות עבורכם. נראה שתגלו, שיש לא מעט יכולות כאלה.

לסיכום

עסקים הם עולם מעשי וכך גם מרפאות ולכן, הגענו לבסוף לשאלה המעשית הפשוטה: האם שירות טלפוניית IP יכול להתאים למרפאות? התשובה העקרונית היא בהחלט כן! בכל הנוגע להתאמה למרפאה ספציפית, הדבר תלוי בבחינת הנסיבות המיוחדות שלה. אך עקרונית, התשובה חיובית בהחלט!

נגישות